That Shit Kray!!!


Wazzaap!!!

Tisdag var den sjukaste dagen. Sjukaste! Magiskt alltså!!! Let's rewind and take it from the start! Det kommer att bli ett låångt inlägg but I don't give a! 

I februari kom det rykten om att Jay & Kanye skulle komma till Stockholm dagen efter de skulle spela i Oslo, dock var inget bekräftat. När jag fick reda på ryktet så sa jag till Valle att om de kommer så tänker jag gå och undrade om hon ville följa med och det ville hon. När det sedan blev officiellt blev jag lycklig! Jay & Kanye, en konsert, för bra för att vara sant. Jag har lyssnat på båda sedan jag varit liten. Minns fortfarande hur jag började lyssna på Kanye och det tackar jag min storasyster för! 

Anyway, när det bekräftades att Jay & Ye skulle komma frågade jag även Iman & Lene om de ville följa med och som tur var ville dem det! Dagen innan biljetterna skulle släppas käkade jag massor av choklad cornflakes, det var så gott och trots att jag mådde illa och var mätt fortsatte jag att äta. Big, big mistake. När jag käkat klart allt, mådde jag riktigt illa. Kändes som att något fastnat men på grund av att jag haft samma känsla förr tänkte jag att det skulle gå över men ack så fel man kan ha! Slutade med att jag spydde hela natten, fick ingen sömn...så fort jag la mig för att försöka sova fick jag springa upp igen och spy. Det tog verkligen aldrig slut. Hemskt var det, speciellt eftersom jag inte hade spytt på ca 10 år! Hade glömt hur äckligt det verkligen är. The legend som jag är så skulle jag fixa våra biljetter. Den hemska natten skulle inte sätta stopp för det. Vid klockan åtta satte jag på datorn och sedan väntade jag tills klockan skulle slå 9. När klockan blev 9 ringde jag ticnet samtidigt som jag sökte biljetter till konserten via hemsidan. Varken jag, Valle eller Iman kom in. Efter flera minuter på telefonen och försök att komma in på sidan lyckades jag få biljetter, bra dessutom så vi körde på dem direkt!

Jag har längtat så otroligt mycket efter konserten! Tiden har flugit förbi. I februari kändes det som att maj aldrig skulle komma. Dagen innan konserten, alltså i måndags kunde jag knappt tro vad som komma skulle. 

Tisdag morgon. Jag vaknade vid åtta, fixade allt och packade ner allt i stress. På bussen träffade jag Lene & Valle och vi åkte ner till stan och träffade Iman. Köpte mat och grejer till resan och satte oss på tåget till Alvesta. Där började vi prata om tåg, vad som händer om man hamnar på fel tåg egentligen? Kastar de ut dig? Får du ta nästa tåg? Osv. Jag och Valle berättade våra tåg historier, hur vi hamnat i fel tåg och var tvugna att hoppa av och springa till det rätta. Då kommer kvinnan som ska kolla våra biljetter och jag ger henne min, valles & jetas. Hon checkar dem och ger mig biljetterna. Sedan kollar hon Imans biljett. Där släpps bomben. Hon säger till Iman att hon är på fel tåg, det är SJ hon ska vara på och inte krösatåget (vilket vi var på). Oh snap! Tänkte jag. Kvinnan sa till Iman att hon måste köpa en ny biljett till det tåget och Imans min, priceless. Sedan bad kvinnan mig att visa våra biljetter så att hon kunde jämföra och då märkte hon att vi också var på fel tåg. HAHAHAHA! Hon sa att vi var tvugna och köpa nya biljetter och vi krigade lite med henne osv. Jag ska inte ens säga vad jag skulle gjort hahah. Det hela slutade med att hon lät oss åka gratis, utan att betala för nya biljetter. Hon sa att hon brukar var stenhård med detta så jag undrar fortfarande vad det var som gjorde att hon lät oss åka utan att köpa nya biljetter? Men tacksam är jag! 

Framme i Alvesta väntade vi på vårt tåg till Stockholm i en timma. Sedan satte vi oss och jag skrattar åt Iman. That poor girl <3! Tågresan blev mycket intressantare än vad man kunnat tro. Jag säger bara såhär döm inte någon innan du pratar eller lär känna personen. Otrolig, är ordet för att beskriva tågresan enligt mig. Trevligt sällskap också! 

Väl framme i Stockholm lämnade vi våra väskor och tog oss ut till staden. Chillade och träffade vår mamarazzi! Hahahahah skrattar ihjäl mig när jag tänker på allt det. Vi såg Loreen och någon vi inte kan namnet på haha. Nu tar vi konserten! 

DET. VAR. DET. SJUKASTE. FESTASTE. EVER!!!!! Jag tycker verkligen SYND om alla som missat konserten för den var LEGENDARY!!!! Jag fick verkligen flipp när konserten började. Det blev föööör mycket!!! Jag visste inte vart jag skulle ta mig till for real! Kanye stod där, Jay stod där, HAM började. Allt var bara sjukt. Sjukt! Jag stod där med Lene, Valle & Iman. Too good to be true. Overkligt kändes det. Nu börjar det. Nu börjar den magiska kvällen. DOG verkligen varje gång de började spela en ny låt. Blev helt OMGGGG ÄLSKAR DEN HÄR LÅTEN hahahaha! Rappade och sjöng från mina lungor och mitt hjärta! Skrek av lycka och glädje. Dansade hela kvällen. Bäst. Bäst. Grymmast. Fetaste. Overkligt. De var verkligen sååååå grymma! Jag kan fortfarande inte förstå. Alltså Jay är den grymmaste ever. Jag blev mållös for real. Sjukt. Och hur de pumpade publiken?! Amazing. Det var MÄKTIGT. Globen. När Jay spelade Jigga What, Jigga Who! Och ena sidan fick skrika WHAT och andra WHO! Gissa vilken sida Jay gillade mer?! MIN! VÅR! Vi freakade uuut när han sa: I like this side better! :D Lyckliiig hahaha. Seriöst, alla låtar de spelade var GULD! Jag kan fortfarande inte fatta att jag var där. Sjukt, är ordet. Och de spelade små snuttar av I Want You Back & P.Y.T, fick tårar då och mitt hjärta...<3! Jag vet seriöst inte vad jag ska skriva mer för det var magiskt. Lycklig var jag :D! OCH SLUTET. Niggas in PARIS! VAR SJUUUUUUUUUUUUKT!!!! Sjuuuukt slut. Sjukt! Det var fan det bästa. Varje gång den spelades på nytt fick man mer energi och det blev bättre och bättre! JUST. TOO. DAMN. AWESOME!!!!!!! :D:D:D Jag är så glad och tacksam att jag gick på konserten. Skulle inte missa det för något. Känns så mäktigt och grymt att ha sett dem båda på samma konsert. En natt jag aldrig kommer att glömma! Alla låtar var så jäkla bra. New Day, No Church in the Wild, Run This Town, All Falls Down, Hard Knock Life, All of the Lights, 99 Problems, Niggas in Paris osv. Grymt! Riktigt bra setlist! Från WTT, Jay & Kanye. 

GLAD :D! Finns såååå mycket mer att skriva men orkar inte...Jag är bara glad och lycklig över att jag var där. Tågresan hem var jobbig och jag, Iman & Valle hade det tufft men efter flera timmar kom vi hem! :D Vill också säga ett tack till mamarazzi crew som gjorde hela resan magisk <3! :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0