Human Rights

Dokumentären var så bra! Jag tycker att man borde lära sig mer om homosexuellas historia om deras kamp, i skolan. Det är sjukt att homosexuella inte har samma rättigheter, rättigheter alla människor förtjänar att ha. Att de i vissa länder inte får gifta sig eller adoptera barn är sjukt. Jag hoppas att de någon vacker dag ska få samma rättigheter som alla andra. Jag är verkligen hur stolt som helst över varenda människa som deltog i Stonewallupproret. De kämpade för sina rättigheter och de lyckades! 

Det är fantastiskt att läsa om när ett nytt land eller stat i USA tillåter äktenskap för homosexuella. De är människor precis som vi. En av mina idoler är Ellen DeGeneres! En fantastisk kvinna som förändrat världen till en bättre plats. 

Jag har på senaste tiden läst och kollat på många dokumentärer/intervjuer om mobbning. Ungdomar som begått självmord för att de blivit mobbade. Det är så sorgligt att vi lever i en värld där människor kan vara så otroligt elaka mot varandra. Varför kan inte folk vara snälla mot varandra istället? Jag ska skriva ett inlägg om mobbning någon annan dag. Dock läste jag om en homosexuell pojke som ständigt blev utsatt för mobbning för att han just var homosexuell. Varför? Det är INTE fel att vara homosexuell. När jag hör barn eller ungdomar använda ord som till exempel: bög som skällsord blir jag irriterad. Det är inget dåligt att vara bög, det är inte fel att vara bög. Sluta att använda ordet som att det vore något dåligt och hemskt, för det är det inte! Vi kan alla göra något litet för att förändra världen till en bättre plats, ett exempel är att sluta använda sådana ord som "bög" som skällsord. Vi måste också lära den yngre generationen att det inte är fel att vara homosexuell. Vi kan förändra världen om vi vill. Du kan börja med ett litet steg. Vi är alla människor.

Kolla bara och lyssna på Ellens kloka ord!!!

Kommentarer
Postat av: eggi

skitbra inlägg katta!!

2011-08-06 @ 17:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0