MURRAY 4 ÅR!

Igår var det dagen, dagen då Murray fick sitt straff! Har väntat på denna dagen i tre veckor!!! Och igår kom den. Kan väll säga att jag var rätt lugn innan rättegången började och det höll sig ett tag! Walgrens tal var fantastiskt! Han tog upp allt som behövdes och gav ett grymt intryck. Brevet från familjen var underbart, sorligt men kort och starkt! Riktigt bra jobb. När Walgren pratade började nerverna komma lite...men jag var ändå relativt lugn! Sedan skulle Jerkoff (Chernoff egentligen) prata och som vanligt försöker han få Murray att framstå som en ängel som "aldrig" gjort något fel och annat skit snack. Han var dålig, som han varit från början. Förstår inte ens att han kan vara advokat om jag ska vara ärlig, han fick ändå 3 veckor på sig att förbereda sista talet och det var inte värt det. Lät som att han skrivit ihop det på en halv timma. Han använde sig inte av fakta utan gick på att prata om "Poor Conrad Murray", stackars honom. Och försöka att smutskasta Michael för en sista gång, vilket han misslyckades med. 

Jag blev väldigt nervös och mitt hjärta slog så fort så när Judge Pastor skulle tala. För även om jag var rätt säker på att han skulle fatta rätt beslut fanns det något litet inom mig som sa att han skulle falla för det Jerkoff sagt. Som tur var hade jag rätt! Judge Pastor såg sanningen, han förstod att Murray ljugit gång på gång, inte känt någon ånger, dödat Michael! Judge Pastor var så arg och jag älskade att se det. Murrays skit "dokumentär" kostade honom hårt! Så går det Murray när man säljer sin själ to the devil. Tackar Walgren att han tog upp det. Sedan Murrays iphone inspelning. Tackar Judge Pastor så mycket för att han såg sanningen i det hela! Han gav därför Murray maxstraffet: 4 år!!! 

Jag tyckte från början att det skulle ha varit second-degree murder men det blev Involuntary Manslaughter istället och då är 4 (TYVÄRR!) år maxstraffet. Vilket han fick. Jag är inte glad att han fick 4 år, det är alldeles för lite, jag önskar att han fått livstid, ruttnat där inne. Men jag är glad att han fick maxstraffet. Och inget, inget kommer att ge oss Michael tillbaka så 4 år är bättre en inget. Och nu ska jag njuta av tiden han sitter inne. Hoppas också att de drar hans läkarlicens!!!

Ett av mina favorit stunder från igår var detta:
"Judge talks about Murray’s words in the documentary about how he felt betrayed by Michael Jackson: “Yikes! Talk about blaming the victim!”."

Har spelat in allt, så det ska jag lyssna på flera gånger för jag totalt älskade hur Pastor Judge ägde Murray och hans team. 

!!!JUSTICE4MJ!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0