The Kid (1921)

Eftersom jag inte har något bättre för mig hah, så tänkte jag skriva lite om en av mina favorit filmer! Ni kommer att bli chockade haha, kanske blev ni det redan när ni såg årtalet då filmen gjordes?

Jag tycker iallafall att Charlie Chaplin är ett geni när det kommer till film, komedi, musik, skådespel m.m.

Filmen handlar om en liten bebis som blir övergiven av sin mamma och då hittar Charlie Chaplin honom och börjar ta hand om honom. Man får se när pojken växer och blir äldre, hur de bor tillsammans, hur de klarar av livet osv.

Det jag fascinerades av, var hur filmen var gjord, hur man förstod den även om de inte talade. Jo, filmen var i svart -vitt, hade musik och ljud hela tiden (musiken skriven av Charlie Chaplin), ibland kom en text fram som förklarade något litet. Jag blev helt stunned av filmen när jag sett klart den, den var väldigt kort..mindre än en timme om jag minns rätt, men det hände så mycket och den var så bra!!! Den är både sorlig och rolig.

Filmen var så vackert gjord. Alla kostymer, vinklarna, scenerna ♥. Även om de inte talade eller hade alla special effekter dagens filmer har så blev den direkt en av mina favorit filmer. Man blev ledsen, orolig, glad & skrattade: tänk er allt man kände även om de inte pratade eller hade sina special effekter. Filmen hade verkligen allt! Jag tycker att den var underbart fin. En av mina favorit scener var när alla var änglar, den var så vacker, så magisk, så amazing!!!

Jag blev helt uppspelt av filmen för den var så fantastisk i mina ögon! Jag berättade för Valle vad den handlade om från börjar till slut och till och med hon tyckte att den verkade bra. Men jag kan säga er en sak: att berätta om denna filmen från början till slut är absolut ingenting om man sett filmen. Det går bara inte att förklara hur bra denna filmen är, hur den är gjord, hur den fick en att skratta, hur den fick en att bli ledsen.

Där ser ni att om alla vi människor ville så hade vi kunnat förstå varandra med hjälp av kroppsspråk och musik. Vi kan förstå varandra även om vi inte pratar samma språk. Man skulle kunna sätta människor i en sal, människor från olika länder och jag slår vad om att alla hade förstått filmen. Magiskt, genialiskt, fantastiskt!




Chaplin & pojken springer iväg från polisen, haha!! är inte pojken otroligt söt?


Ängla scenen ♥


                                
                                                        Chaplin & pojken utanför deras hem.



Eating pancakes


Pojken & Chaplin


"Pappa & son"


Pojken, så gullig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0