Jordbävning i Chile!

Hej hej...

Vilken jävla morgon! Igår natt runt halv två tiden hade min pappa berättat att de var jordbävning i Japan, jag fick panik! För min storebror är ju där, dock så har vi fått kontakt med honom och han mår bra..där han bodde så kändes det inte.

Min pappa sa även att Chile fått varning för Tsunami-vågor och jag trodde inte att något skulle hända. Iaf runt 9/9.30 så ringer vår hemtelefon, mamma går upp och sedan väcker hon mig och min lillasyster och berättar att det varit en jätte stark jordbävning i Chile...fan, den känslan är inte alls trevlig.

Denna jordbävning är starkare än den i Haiti (vila i frid alla döda och alla drabbade finns i mitt ♥), denna jordbävning mätte 8,8 på richterskalan. Skalvets epicentrum inträffade 90km från staden Concepcion.

Det var skit svårt att kunna ringa och få tag på folk, vi ringde alla/smsade alla vi kände och fan...Det tog jävligt lång tid innan vi fick någon kontakt med vår familj men jag tackar Gud (och alla där uppe) för att mina famillj mår bra. Ingen är skadad och de flesta är med varandra.

Fan, detta är så jävla hemskt. Jag hatar, hatar, HATAR att se folk lida, skadade, gråta, döda. Detta är så hemskt, fan. För lite mer än en månad sedan var det Haiti, fy fan så jävla hemskt hur många som dog, som är utan hem, mat, föräldrar...

Vad fan händer med denna världen egentligen?! Nu är det massa efterskalv, som kan orsaka skador, fler döda...även tsunami vågor sägs komma, dock är det ca 53 länder som kan bli drabbade.

Det har varit flera efterskalv nu, och det kommer säkert komma fler.

Nu är det uppe i 64 döda, när jag vaknade var det 0 och det har bara höjts och höjts :(. Fan, nu är det uppe i 78.

Stephie ♥

Kommentarer
Postat av: CLIP

oj herregud!!!

2010-02-27 @ 13:36:55
URL: http://clip.blogg.se/
Postat av: eggi

Shit..så bra att din familj & släkt mår bra <3 så synd om dem som har förlorat någon nära..r.i.p



håller med dig, vad är det som händer med världen?..

2010-02-27 @ 17:11:54
URL: http://eggi.blogg.se/
Postat av: LINA*

hemskt,

men skönt att din släkt mår bra i alla fall

2010-02-27 @ 21:12:17
URL: http://missinna.blogg.se/
Postat av: Stephanie

vi hade riktigt tur !

2010-02-27 @ 23:45:48
URL: http://phantomriider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0