Just because I'm losing doesn't mean I'm lost

Det är en sak jag har funderat på väldigt länge faktiskt...och det är: varför behöver vi människor alltid bekräftelse? Alltid bekräftelse på att vi är bra? Varför strävar vi efter att någon annan ska säga till oss att vi duger? Kan vi inte ta det beslutet själva? Det borde inte vara så, jag tycker att man själv ska få bestämma om man duger och inte behöva någon som alltid säger till en att man är bra. Jag syftar inte på att vi inte ska säga till varandra hur bra vi är för det tycker jag verkligen att vi ska göra. Däremot tycker jag bara att det är synd när personen i fråga kräver bekräftelse från andra. När den kräver att folk ska säga att det är bra det man gör eller dåligt, det beslutet ska man ändå göra själv. Jag menar om jag gör något som jag tycker är bra blir det då automatiskt dåligt för att andra säger det? Absolut inte, jag tycker att så länge man är nöjd med det man gör eller säger själv så är det bra. Alla vi har olika åsikter och vi bör därför inte heller söka efter bekräftelse.

Det gör mig ledsen att folk tycker att dem är fula eller inte är bra på något för att dem aldrig fått höra att de är vackra eller gör bra saker. Det är synd att vi behöver bekräftelse för att må bra, bekräftelse för att känna att vi duger. Bekräftelser som formar oss som människor och styr vårt liv. Du behöver inte bekräftelse, du är vacker och du är bra på mycket. Sedan om folk inte uppskattar det eller säger det betyder det absolut inte att du inte är vacker eller inte är bra på något.

Låt inte människor styra ditt liv, du ska ha kontrollen över det.

Jag vill även säga så att ni inte misstolkar mig att man ska säga till varandra hur bra och vackra vi är. Det är viktigt att berätta för folket runt omkring oss att de är duktiga och visa att vi är stolta över dem. Det gör människor glada. Jag säger oftast mycket till personer runt omkring mig för jag vill att de ska må bra, jag vill att de ska förstå att de är underbara människor. Om en av mina kompisar till exempel klarar ett prov så känner jag mig så glad! Jag ger dem alltid en kram och säger att det var duktigt av dem. Vi ska finnas där för varandra och kärlek är det finaste som finns. Det är också viktigt att berätta för varandra hur mycket vi betyder för varandra för man vet aldrig när det är försent...

LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0